به گزارش روشنای راه، علی قاسمپور در پایان یکصد و نود و چهارمین جلسه رسمی شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط ۲ قطار شهری کرج در آستانه اتصال به خط ۵ متروی تهران (صادقیه) قرار دارد، اما نبود تعداد کافی رام قطار مانع تجاریسازی این خط شده است. در حال حاضر تنها دو رام قطار در این خط فعال است و به حداقل یک رام دیگر نیاز داریم.
قاسمپور با اشاره به مشکلات متروی کرج در تأمین قطارهای جدید گفت: برای توسعه حملونقل ریلی در کرج و تکمیل زیرساختهای آن، باید مسئولان کشوری در این زمینه کمک کنند. مشکل فعلی مانع بهرهبرداری کامل از خط ۲ شده است.
چالش همکاری با دانشگاه خوارزمی برای احداث پایانه قطارها
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مصوبه دولت سیزدهم در خصوص واگذاری اراضی دانشگاه خوارزمی برای احداث پایانه نگهداری قطارهای متروی کرج افزود: علیرغم مکاتبات متعدد، دانشگاه خوارزمی همکاری لازم را نداشته است. مدیریت شهری کرج آماده تعامل، جبران هزینهها یا تهاتر است، اما نباید کار مردم به خاطر این موضوع متوقف شود.
وی تأکید کرد: راهاندازی مترو به نفع دانشگاه خوارزمی و دانشجویان است، لذا انتظار میرود این دانشگاه همکاری کند. در غیر این صورت، از طریق ماده ۱۱ اقدام خواهیم کرد، چرا که قانون در این زمینه صراحت دارد.
بهسازی محلههای کمبرخوردار و گلایه از عدم همکاری دستگاههای اجرایی
قاسمپور در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آسفالت معابر محلههای کمبرخوردار گفت: بهسازی و آسفالت این معابر از اولویتهای مدیریت شهری و شورای شهر است. قول میدهیم در بودجه سال ۱۴۰۴ توجه ویژهای به این مناطق شود.
وی همچنین از عدم همکاری برخی دستگاههای اجرایی با مدیریت شهری کرج گلایه کرد و افزود: مدیریت شهری خدمات بسیاری به دستگاههای اجرایی ارائه داده است؛ از جمله تأمین ۱۱ قطعه زمین آموزشی در کرج. انتظار میرود این دستگاهها نیز در راستای رفع مشکلات شهری همکاری بیشتری داشته باشند.