به گزارش روشنای راه، رضا حمیدپور اعلام کرد که بهطور میانگین ۵۰۰ شرکت، دستگاه دولتی، واحد تجاری و صنعتی بهصورت غیرمستقیم با اداره کل پست استان البرز همکاری دارند.
وی با اشاره به حجم بالای خدمات ارائهشده توسط شرکت پست در سال جاری، افزود: در این مدت ۴ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۴۸ سرویس پیشتاز، ۴۷۶ هزار و ۲۸۴ مورد پست ویژه، ۵۷۲ هزار و ۶۴۹ سرویس الکترونیکی و ۲۶۷ هزار و ۸۹۷ تراکنش خریدوفروش اینترنتی در استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل پست البرز توسعه تجارت الکترونیک را از مأموریتهای اصلی این مجموعه دانست و اظهار داشت: ۲۶۵ هزار و ۹۱۲ خدمت الکترونیکی در سال جاری به شهروندان ارائه شده است.
حمیدپور همچنین از صدور ۸۵ هزار و ۷۲۵ فقره سند مالکیت در حوزه خدمات پستی استان البرز خبر داد و افزود: ترافیک ورودی استان در سال جاری ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۱۴ مرسوله و ترافیک خروجی نیز ۳ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۵۶۳ مرسوله بوده است.
وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از خریدهای اینترنتی و رشد فروشگاههای آنلاین، این روند را عامل تقویت تجارت الکترونیکی در استان البرز عنوان کرد و بر ضرورت توسعه زیرساختهای مرتبط تأکید کرد.
مدیرکل پست استان البرز در ادامه سخنان خود از اجرای طرحهای هوشمندسازی در فرآیندهای توزیع و جمعآوری مرسولات خبر داد و گفت: این اقدامات موجب افزایش سرعت، دقت در توزیع و کاهش خطاهای عملیاتی خواهد شد که در نهایت، رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.
حمیدپور با اشاره به برنامههای توسعهای شرکت پست استان البرز، از راهاندازی مرکز تجزیه، مبادلات و سورتینگ در محل مرکز امانات پیام مهرشهر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با استفاده از فناوریهای پیشرفته پردازش و دستهبندی مرسولات، تحولی اساسی در کیفیت و سرعت خدمات پستی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: با افتتاح این مرکز، ظرفیت پردازش و تفکیک مرسولات بهطور قابلتوجهی افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش زمان ارسال، بهبود دقت در توزیع و ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان خواهد بود.
مدیرکل پست البرز در پایان تصریح کرد که هماکنون ۱۵۹ واحد پستی در سطح استان فعالیت دارند که ۱۵۶ مورد آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی مستقر هستند.