به گزارش روشنای راه، زندیفر در ادامه با اشاره به برگزاری جلسهای تخصصی و هماندیشی در این خصوص افزود: نشست بررسی روند اجرایی و اهداف سامانه سپاس با حضور آقای باقرجوان، مدیرکل دفتر حملونقل مسافر، رومینا، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، همچنین معاونان ستادی دفاتر مذکور و جمعی از مسئولان استانی در پایانه مسافربری شهید کلانتری کرج برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی ابعاد فنی و اجرایی سامانه، بر نقش آن در تسهیل نظارتهای درونسازمانی و ارتقای کیفیت خدمات مسافربری تأکید شد.
وی با اشاره به اهداف طراحی و اجرای این سامانه عنوان کرد: سامانه سپاس با هدف جایگزینی سامانههای پیشین و پوشش کاستیهای موجود، طراحی شده است و از ابتدای سال جاری بهصورت آزمایشی در استان البرز به اجرا درآمده است. در صورت موفقیتآمیز بودن فاز آزمایشی، اجرای این سامانه در دیگر استانها نیز در دستور کار سازمان راهداری و حملونقل جادهای قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان البرز همچنین تصریح کرد: سامانه سپاس، با فراهم آوردن بسترهایی برای دریافت و پردازش اطلاعات دقیق، گزارشهای مدیریتی جامع و قابل تحلیل را در اختیار مدیران، کارشناسان و شرکتهای حملونقل قرار میدهد. این امر موجب خواهد شد تا شرکتهای مسافربری بتوانند به شیوهای هدفمندتر و کارآمدتر، سفرهای ناوگان اعزامی خود را برنامهریزی، مدیریت و کنترل کنند.
زندیفر در پایان خاطرنشان کرد: بهرهبرداری از سامانههای هوشمند و دیجیتال در حوزه حملونقل جادهای، در راستای سیاستهای کلان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر هوشمندسازی شبکه حملونقل و ارتقای رضایتمندی عمومی از خدمات دولتی، از اهمیت ویژهای برخوردار است و اجرای سامانه سپاس گامی مؤثر در این مسیر خواهد بود.