به گزارش روشنای راه، حسین فلاحنژاد با اشاره به فعالیت سامانه ملی جستجوی شغل به نشانی اینترنتی shoghl.mcls.gov.ir، اظهار داشت: «ین سامانه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهعنوان یک بستر جامع، ملی و رایگان راهاندازی شده است و هماکنون در خدمت کلیه کارفرمایان، جویندگان کار و کاریابیهای رسمی کشور قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اطلاعات فرصتهای شغلی، یکی از گامهای اساسی در جهت تعادلبخشی به عرضه و تقاضای نیروی کار است، افزود: تمامی کارفرمایان در بخشهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و سایر حوزههای اقتصادی، میتوانند با ثبت مشاغل مورد نیاز خود در این سامانه، ضمن بهرهمندی از خدمات رایگان و سراسری، به جذب نیروی انسانی متخصص و کارآمد اقدام نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به نقش سامانه ملی جستجوی شغل در تسریع و تسهیل فرآیند استخدام گفت: یکی از مشکلات ساختاری در بازار کار، نبود دسترسی جامع و برخط میان کارفرما و کارجو بوده که این سامانه توانسته است تا حد زیادی این خلأ را پوشش دهد. کارجویان میتوانند با ثبتنام در سامانه و بارگذاری رزومه خود، بهراحتی به فهرست مشاغل موجود دسترسی پیدا کرده و فرصتهای شغلی متناسب با تخصص و علاقه خود را جستوجو کنند.
فلاحنژاد همچنین بر اهمیت نقش واسطهای کاریابیهای رسمی در این فرایند تأکید کرد و افزود: تمامی مراکز مجاز کاریابی استان البرز نیز در این سامانه فعال هستند و بهعنوان حلقه ارتباطی میان عرضه و تقاضای شغل، نقش مهمی در ایجاد فرصتهای اشتغال مؤثر ایفا میکنند.
وی ادامه داد: برای آن دسته از کارفرمایانی که ممکن است به هر دلیل امکان استفاده از سامانه را نداشته باشند، روش جایگزینی نیز پیشبینی شده است. این افراد میتوانند اطلاعات فرصتهای شغلی خود را از طریق فرمهای فیزیکی مشخصشده در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکمیل و ارائه نمایند تا اطلاعات آنها به صورت دستی در سامانه ثبت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان، ثبت دقیق و بهروز فرصتهای شغلی را گامی اساسی در تدوین برنامههای اشتغالزایی منطقهای و ملی برشمرد و از تمامی فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی خواست تا با مشارکت در این فرآیند، نقش مؤثری در ارتقای شاخصهای اشتغال استان ایفا کنند.