تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 5704
تاریخ : یکشنبه، 22 مرداد 1402 - 07:38
علیرضا عاقلی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج: پاسخگویی سازمان سیما منظر به بیش از ۳۰۰ درخواست مردمی در سامانه ۱۳۷ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی مهم و فراگیری میان مردم و مدیریت شهری است که با توجه به تلاش برای حل مشکلات شهروندی، پیام‌های این سامانه به صورت روزانه و مستمر پیگیری و پاسخ داده می‌شود.

به گزارش روشنای راه، علیرضا عاقلی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج گفت: بررسی تعداد پیام‌ها به تفکیک ماهیت پیام در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ۱۲۲ پیام در حوزه فضای سبز و ۱۹۷ پیام در حوزه زیباسازی شهر ثبت شده است.


وی افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته شهروندان مناطق ۸، ۷ و ۴ بیشترین پیام و مناطق ۲، ۹ و یک کمترین پیام شهروندی را در این سامانه ثبت کردند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه موضوع هدر رفت و عدم آبیاری فضای سبز در اولین رتبه از درخواست‌های سامانه ۱۳۷ قرار دارد، بیان کرد: نه تنها کرج، بلکه تمامی کلانشهرهای کشور تابستان امسال با مشکل محدودیت منابع آبی و گرمای بی‌سابقه مواجه هستند و در این شرایط، سازمان با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و اتخاذ سیاست‌های جدید، حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری را با جدیت دنبال می‌کند تا آسیبی به فضای سبز شهری وارد نشود.


عاقلی موضوع عدم روشنایی لازم و مناسب در پارک‌ها و بوستان‌های شهری کرج را از دیگر موارد ثبت شده در سامانه ۱۳۷ ذکر کرد و افزود: بخشی از این مشکلات به مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق مربوط است و بخشی دیگر در حوزه زیر ساخت‌ها قراردارد که با تبدیل لامپ‌های روشنایی پارک‌ها به LED و کم مصرف درحال اصلاح است تا در آینده شاهد ثبت شکایت کمتری در این خصوص باشیم.


این مسئول با بیان اینکه طی ارزیابی‌های صورت گرفته درصد بالایی از شهروندان از پیگیری و کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مرتبط با این سازمان رضایت نسبی داشته‌اند، ادامه داد: تشکیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری که حاصل ادغام دو سازمان زیباسازی و پارک‌ها و فضای سبز است، که باعث گسترش وظایف ذاتی و فعالیت‌های این سازمان  شده و بیشترین تماس و پاسخگویی به شهروندان را داریم.


وی با بیان اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری را باید به‌عنوان پیشانی ارتباط دوسویه شهروندان و مدیریت شهری دانست، افزود: بعد از ثبت درخواست شهروندان بلافاصله موضوع به مسئولین مربوطه ارجاع می‌شود و با اولویت‌بندی و بازدید میدانی سعی می‌شود تا درکمترین زمان ممکن، پاسخگویی انجام شود.