به گزارش روشنای راه، حسن رجبی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 48 پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخشهای کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شد، اظهار کرد: از این تعداد 28 راننده مربوط به بخش کالا و مابقی راننده بخش حمل و نقل مسافر بودند.
وی با اشاره به اینکه پروندههای مذکور در 16 جلسه ویژه و 32 جلسه عادی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پس از بررسیهای انجام شده، 28 مورد تذکر، دو مورد برائت و 18 مورد لغو کارت هوشمند صادر شد.
وی افزود: در این بازه زمانی به 17 پرونده تخلفاتی مربوط به شرکتهای حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی 17 جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز رسیدگی شد که از این تعداد هفت پرونده مربوط به تخلفات شرکتهای حمل ونقل درخصوص عدم همکاری مناسب برای جابهجایی زائران در ایام اربعین بوده است.
این مسئول در ادامه به تشکیل کمیسیون ماده ۱۴ نیز اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در کنار کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ که به تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل رسیدگی میکنند، به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جادهای تشکیل میشود.
رجبی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور به 64 پرونده کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی شده است که از این تعداد سه مورد تذکر کتبی دریافت کردند و مابقی لغو کارت هوشمند شدند.
رئیس اداره حقوقی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز تصریح کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز اطلاع دهند تا در کمیسیونهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام گیرد.