به گزارش روشنای راه، دومین دوره مسابقات بازیهای ویدئویی البرز درروز جمعه 12 آبان با برگزاری مسابقات حضوری بازی آفلاین فیفا 2023حدود 300 نفرپسر و کراش 250 نفر پسر و 50 نفر دختر با مشارکت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ساعت 10 صبح آغاز تا برترین ها مشخص شوند.
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان البرز گفت: یوم الله 13 آبان یادآور طلیعه انقلاب دوّم و تسخیر لانه جاسوسی و فساد استکبار جهانی است و این روز را که سالروز تبعید معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) به ترکیه است هرگز مردم قدرشناس ایران زمین به فراموشی نخواهند سپرد و به خوبی به یاد خواهند آورد که در چنین روزی چگونه تعداد کثیری از دانش آموزان بی گناه و انقلابی که افکار پلید رژیم طاغوتی را بر نمی تابیدند و خواستار براندازی حکومت منحوس پهلوی بودند به خاک و خون کشیده شدند.
دبیر ستاد اطلاع رسانی دولت دراستان البرزگفت: با فصل الخطاب قرار دادن منویات و خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی ) در تمامی زمینه ها و عرصه های ، فرهنگی ، هنری و رسانه ای ، مقاومت جانانه در برابر تحریم های رژیم استکباری غرب و دست نشانده های پلید وی نقش مؤثری را از خود برجای گذاشته اند ، همچنان این تلاش ها را با یاری خداوند متعال و با عنایت به جانفشانی شهدای گرانقدرمان ، از جمله شهدای امنیت ، شهید آرمان علی وردی و شهید عجمیان که در سالگرد این شهید هستیم ودیگر شهدای این عرصه ، روز به روز افزایش خواهیم داد .
سعید جابری انصاری در آئین آغازین این رویداد با اشاره به سرعت پیشرفت تحولات فناورانه و تنوع ابزارهای سرگرمی در دنیا گفت: یوم الله 13 آبان یادآور حماسه ملی مبارزه با استکبار جهانی وحکومت کودک کش صهیونست در راس آن شیطان کبیر، آمریکای جهانخوار است و برای پاسداشت وحمایت از کودکان بی دفاع ومظلوم فلسطین وغزه ، مسابقات بازیهای رایانه ای را در استان البرز با مشارکت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رده های سنی مدارس برگزارمی کنیم .
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان البرز افزود : ما میتوانیم با یک انتخاب درست، مصرفکننده خوب بازیهای دیجیتال باشیم. انتخاب بازی، همبازی و محیط مناسب میتواند ما را به یک مصرفکننده خوب بازیهای دیجیتال تبدیل کند. امروز خانوادهها باید نسبت به این ابزار نوین سرگرمی اطلاعات کافی داشته باشند و در کنار فرزندانشان قرار گیرند.
وی افزود:.شرکتهای بازیسازی تجاری امروز به دنبال جلب توجه فرزندان ما هستند و از توجه مخاطبان کودکان و نوجوان نسبت به بازیها منفعت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جهت اهداف مورد نظر خود را کسب میکنند. همراهی خانوادهها در این فضا در کنار فرزندان و درک جذابیتهای این رسانه برای بچهها از طرف والدین و افزایش سواد بازی میتواند بازیهای ویدئویی را به ابزاری کاملاً قابل استفاده تبدیل کند.