به گزارش روشنای راه، جواد چپردار در بیستونهمین جلسه فوق العاده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، معاونین شهردار ،مدیران کل نظارتی و حقوقی و رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد، اظهارداشت:گزارش ادارات کل حراست،بازرسی و معاونت خدمات شهری مرکز از فرایند بررسی و گزارشات مستند حاکی از تایید وقوع برخی از تخلفات در قرارداد مطروحه و صحت تذکرات اعضای شورای شهر است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در گزارش معاونت و اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری بدهی ارقام ریالی در این قرار داد احصا شده و به مراجع نظارتی و اداره کل حراست وقت شهرداری قبل از تذکر عضو شورا گزارش با ارسال استنادات موضوعه تقدیم گردیده است.
چپردار بیان کرد: از آنجا که طبق گزارش اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری در این جلسه اشاره به آن شد که در ممیزی بدهی پیمانکار و پرداختی های مدیریت منطقه در بررسی قرارداد پیمان،اقدامات و پرداختی های صورت پذیرفته بدون احتساب کسورات قانونی حدود هشت میلیارد تومان و با احتساب کسورات به رقم هیجده میلیارد تومان اختلاف رسیده اند،پس لازم است نتایج بررسی ابهامات مطروحه که در حراست ممیزی و مستند گردیده به این شورا نیز گزارش گردد.
معاونت خدمات شهری نیز در این کمیسیون یادآور شد: کشف این تخلف با پیگیری ادارات کل این معاونت صورت پذیرفته و در این ارتباط به سوالات ادارات کل حراست و بازرسی در تخلفات محتمل یا حادث در متن تعهدات پیمانکاری و مدیران منطقه پاسخ لازم را ارائه کرده ایم و ادامه اقدامات نیاز به نظر نهایی نظارتی ،حقوقی و دستور شهردار دارد و در حیطه اختیارات معاونت خدمات شهری نبوده و نیست.
اعضای شورا با تاکید بر پیگیری نظارتی و حقوقی در پرداختی های ناشی از تخلفات این قرار داد و تذکر قانونی عضو شورا، شهردار را موظف به پاسخ در مهلت مقرر و اقدام عاجل برابر مقررات نمودند.